The Impact of Cyberspace Use on the Far-right’s growth in Germany “Case Study: German federal elections in 2017 and 2021”

Document Type : Original Article

Author

Political Science Researcher - Alexandria University

Abstract

ملخص
تستهدف هذه الدراسة التعريف بمفهوم الفضاء الإلكتروني، وتأثيره على مكانة اليمين المتطرف الألماني خاصة في الانتخابات الفيدرالية لعام2017 و2021. وقد خلصت الدراسة إلى أن الطبيعة الشعبوية لحزب البديل من أجل ألمانيا قد توافقت مع طبيعة مواقع التواصل الاجتماعيّ. ويمكن رد التفوق النسبي لحزب البديل في مواجهة العديد من الأحزاب الألمانية الرئيسة في انتخابات عام 2017 لعاملين رئيسيين: الأول– أن حزب البديل استخدم إستراتيجيات في الفضاء

Abstract

This study aims to introduce the concept of cyberspace and its impact on the position of the German far right, especially in the federal elections of 2017 and 2021. The study concluded that AfD's populist nature was consistent with the social media platforms. The AfD's relative superiority against several major German parties in the 2017 elections could be countered by two key factors: I. The AfD used strategies in cyberspace, such as hashtag hijacking, which made cyberspace lose its “Filter Bubble”. II. Its intensive use is higher than that of other parties that have used the Internet. In the 2021 elections, although the party's support declined slightly, it maintained its strength in eastern Germany and continued to use its digital strategies heavily, strengthening its position as a " Populist Issue Entrepreneur" in the electoral market.

Keywords

Main Subjects